towarowego
- Zgłoszenie znaku towarowego w złej wierze skutkuje odmową rejestracji znaku bądź unieważnieniem prawa ochronnego ze skutkiem wstecznym, a w konsekwencji brakiem jego ochrony prawnej. Autorka wyjaśnia, jak należy rozumieć przesłankę złej wiary przy zgłoszeniu znaku, tak by stanowiła narzędzie przydatne dla praktycznej realizacji celów założonych przy jej wprowadzeniu. W książce szczegółowo...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza publikacja stanowi kompleksową analizę przesłanki przedstawialności znaków towarowych w świetle prawa polskiego oraz unijnego z uwzględnieniem zmian, które zaszły w definicji znaku towarowego. Jednym z kluczowych elementów rozważań podjętych w niniejszej publikacji jest przedstawienie ewolucji wymogu graficznej przedstawialności oraz procesu dookreślania przedmiotowego wymogu przez judykaturę...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Stan prawny na 1.12.2007 r. Książka to pierwsza polska monografia prezentująca licencjęna używanie znaku towarowego , instytucję prawacywilnego, która budzi szerokie zainteresowanie w nauceobcej, jak również odgrywa znaczącą rolę w praktyce, jakoże wiele zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami umówdotyczy upoważnienia do używania znaku towarowego. Opracowanie obejmuje analizę tego narzędzia prawnegow...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prezentowana publikacja stanowi jedną z pierwszych monografii naukowych w pełni poświęconych instrumentom prokonkurencyjnej regulacji sektora towarowego transportu kolejowego, którego znaczenia dla gospodarki, obronności i bezpieczeństwa państwa oraz ochrony szeroko definiowanego interesu publicznego, nikt już dziś nie kwestionuje. Lektura monografii dając Czytelnikowi wgląd w koncepcje regulacji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja stanowi pomoc w ujawnianiu i kwalifikowaniu naruszeń oznaczeń towarowych oraz ustalaniu, czy doszło do naruszenia przepisów karnych ustawy – Prawo własności przemysłowej, Kodeksu karnego lub Kodeksu wykroczeń. Zawiera prezentację najczęściej występujących problemów, które napotykają organy ścigania i wymiaru sprawiedliwości. W książce wskazano często występujące błędy w rozpoznawaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prawa do korzystania ze znaku towarowego coraz częściej stają się obecnie wkładem niepieniężnym do spółek. Jest to efekt obserwowanego współcześnie wzrostu znaczenia i wartości praw do dóbr niematerialnych, w tym praw do korzystania ze znaków towarowych, w obrocie gospodarczym. Przedstawienie problemów związanych z wnoszeniem do spółek kapitałowych wkładów niepieniężnych, które są prawami do korzystania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia stanowi pierwsze, kompleksowe opracowanie poświęcone analizie zakresu dozwolonego używania znaku towarowego przez osoby trzecie bez zgody uprawnionego pod rządami dyrektywy nr 2015/243 6 oraz rozporządzenia nr 2017/1001. Ponadto uwzględnia badania prawnoporównawcze, obejmujące prawodawstwo amerykańskie oraz australijskie. Publikacja zawiera szczegółowe omówienie m.in. takich zagadnień jak: ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja zawiera analizę kryteriów decydujących o sposobie opodatkowania VAT transakcji realizowanych w łańcuchach dostaw. Pozwala ustalić, czy w danym przypadku mamy do czynienia z transakcją łańcuchową, a jeśli tak – na co zwrócić uwagę, aby dobrze rozliczyć VAT i nie narazić się na poważne ryzyko podatkowe i karnoskarbowe. Opracowanie zostało zilustrowane wieloma diagramami i przykładami z praktyki,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W publikacji autor udziela odpowiedzi na pytanie, jak wyceniać aktywa niematerialne – prawa autorskie, patenty, znaki towarowe i know-how – do szeroko pojętych celów prawnych. Bazując na swoim doświadczeniu zawodowym, omawia najpopularniejsze metody wyceny, ich zalety i wady. Wskazuje, że sporządzenie dobrej wyceny, wyważającej interesy stron, w wielu przypadkach pozwala uniknąć kosztownych i czasochłonnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.: • zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing); • reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Opisowość jest jednym z najczęściej podnoszonych zarzutów w procesie uzyskiwania praw na znaki towarowe zarówno przed Urzędem Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, jak i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). W publikacji autor uporządkował szerokie spektrum zagadnień związanych z oceną opisowości oznaczenia, dając czytelnikowi przystępny i praktyczny materiał umożliwiający...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Magda Jezierska-Zięba Mariusz Kondrat Andrzej Przytuła Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk Hanna FedorowiczW komentarzu autorzy przedstawili w sposób przystępny i praktyczny skomplikowane zagadnienia prawa znaków towarowych, wynalazków, wzorów przemysłowych i użytkowych . Książka została napisana z uwzględnieniem doświadczeń zawodowych autorów, od wielu lat specjalizujących się w tej gałęzi prawa. W publikacji szczegółowo omówiono m.in.: • zakres praw wynikających z patentu, prawa ochronnego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ryszard Skubisz Lavinia Brancusi Edyta Całka Krzysztof Czub Tomasz Drab Andrzej Falkowski Beata Giesen Andrzej Jakubecki Jakub Kępiński LL.M Andrzej Matlak Adrian Niewęgłowski Justyna Ożegalska-Trybalska Joanna Sieńczyło-Chlabicz Rafał Sikorski Piotr Ślęzak Tomasz Targosz Anna Tischner Marcin Trzebiatowski Łukasz ŻelechowskiSzczególne znaczenie w obrocie gospodarczym mają znaki towarowe, ponieważ przekazując informacje o komercyjnym pochodzeniu towarów i usług, umożliwiają nabywcom wyszukanie na rynku określonego produktu (usługi). W monografii przedstawiono najbardziej sporne oraz niewystarczająco wyjaśnione zagadnienia , o istotnym znaczeniu praktycznym, dotyczące znaków towarowych w prawie polskim i unijnym. Autorzy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja w sposób kompleksowy przedstawia wszystkie najważniejsze instytucje prawa celnego. Zostały tu omówione m.in. takie zagadnienia, jak: pochodzenie towarów oraz ich wartość celna, taryfa celna, procedury celne, podstawy i zasady zastosowania zwolnień towarów od należności celnych w przywozie, zasady stosowania uproszczeń w obsłudze celnej, przedstawicielstwo w sprawach celnych, zasady...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Andrzej Kidyba Justyna Dąbrowska Paweł Daszczuk Ewelina Duda-Staworko Małgorzata Dumkiewicz Zdzisław Gawlik Agnieszka Goldiszewicz Sebastian Kidyba Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak Marcin Orlicki Jerzy Szczotka Joanna Wiak Jacek Widło Piotr Wiórek Karolina WyrwińskaPublikacja stanowi rozwinięcie i uzupełnienie dwóch poprzednich książek z serii „Biblioteka Prawa Handlowego”: Kodeksowe umowy handlowe i Pozakodeksowe umowy handlowe. Zawiera wzory umów handlowych najczęściej stosowanych w praktyce wraz ze zwięzłymi komentarzami oraz odpowiednio dobranym orzecznictwem. -------------------------------------- W części dotyczącej umów kodeksowych zaprezentowano...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Marcin Balicki Karol Dobrzeniecki Damian Flisak Włodzimierz Głowacki Jakub Kępiński Mariusz Kondrat Konrad Mąrzecki Ireneusz Matusiak Marcin Ożóg Artur Piechocki Piotr Ślęzak Anna Sokołowska-Ławniczak Marek Świerczyński Wojciech Włodarczyk Mariusz Zelek Paweł Żerański Maria ZiółkowskaPublikacja zawiera omówienie aktualnych problemów praktycznych powstających na tle stosowania regulacji dotyczących domen internetowych. Stanowi jednocześnie podsumowanie kilkunastoletniej pracy Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji w Warszawie. Książka porusza m.in. zagadnienia: rejestracji i utrzymywania nazwy domeny internetowej, ...
Data dostępności:
Data publikacji: