src
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 10
- Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków – z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji. Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Świat, w którym funkcjonuje dzisiejsza szkoła – uczęszczający do niej uczniowie oraz zatrudnieni w niej nauczyciele – uległ radykalnej zmianie. Pandemia Covid-19, konieczność nauczania zdalnego i związane z tym zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wojna w Ukrainie i potrzeba wsparcia uczniów z doświadczeniem migracji – pokazują chaos funkcjonowania szkoły oraz wskazują...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole. Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego. Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji. -------------------------------------- W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: zasady organizacji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej współpracy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia. W poszczególnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie